KRITÉRIA PRE ŽIADATEĽOV
Za žiadateľa sa považujú všetci spoluvlastníci rodinného domu. Spoluvlastník rodinného domu, ktorý predkladá žiadosť, je pre účely výzvy označený ako hlavný žiadateľ.
Žiadateľ musí zostať vlastníkom resp. spoluvlastníkom rodinného domu s výnimkou, ak došlo k zmene v dôsledku dedičského konania, do momentu vyplatenia finančných prostriedkov.Žiadateľ na úkony spojené s predložením žiadosti a vyplatením prostriedkov mechanizmu môže splnomocniť tretiu osobu (fyzickú alebo právnickú).
Presne definované podmienky nájdete TU
KRITÉRIA PRE NEHNUTEĽNOSTI
Presne definované podmienky nájdete TU
PORAĎTE SA S ODBORNÍKMI
Ak máte ďalšie zatiaľ nezodpovedané otázky, neváhajte sa obrátiť na odborníkov, ktorí vám ochotne poradia.
AKÝ PRÍSPEVOK MÔŽETE ZÍSKAŤ
Možnosť požiadať o príspevok na obnovu rodinného domu majú dve skupiny žiadateľov, a to podľa presne určených podmienok. Tie sú definované vo Výzvach, ktorých presné znenie nájdete tu.
Skupiny žiadateľov:
Presne definované podmienky nájdete TU
PODKLADY A DOKUMENTY POTREBNÉ K ŽIADOSTI
TIP: Je dôležité, aby ste si vyhotovili fotodokumentáciu stavu rodinného domu pred realizáciou obnovy, aby ste po ukončení realizácie projektu obnovy rodinného domu vedeli zdokumentovať stav domu pred obnovou.Povinné prílohy, ktoré potrebujete priložiť k žiadosti o príspevok:
Povinné prílohy, ktoré potrebujete priložiť k žiadosti o príspevok:
POSTUP VYPLNENIA ŽIADOSTI
Žiadosť musí byť podaná online prostredníctvom formulára zverejneného na www.obnovdom.sk.Pri vypĺňaní formulára postupujte podľa: Návod ako správne vyplniť formulár žiadosti krok za krokom.Žiadosť vypíšte online, vytlačte, podpíšte a spolu so všetkými povinnými prílohami v zalepenej obálke doručte
Ak žiadosť podávate elektronicky cez www.slovensko.sk postupujte podľa: Návod ako postupovať pri podaní žiadosti prostredníctvom portálu verejne správy www.slovensko.sk.
Žiadosť bude zaradená do poradia žiadostí, ktoré splnili podmienky na poskytnutie príspevku podľa dátumu predloženia dokumentov, na základe ktorých bude žiadosť vyhodnotená ako úplná.
TIP: V prípade, že nie ste zdatní v práci s internetom alebo k nemu nemáte prístup, môžete na podanie žiadosti a na následné kroky splnomocniť tretiu osobu.
POČKAJTE NA VYJADRENIE
Vašu žiadosť vrátane príloh skontroluje Slovenská agentúra životného prostredia (SAŽP) a posúdia splnenie podmienok.
V prípade, že budú zistené nedostatky, vyzvú vás na ich odstránenie a doloženie v stanovenej lehote.
Ak vaša žiadosť spĺňa všetky predpísané náležitosti, dostanete informáciu o splnení podmienok získania príspevku.
UZATVORENIE ZMLUVY O POSKYTNUTÍ PRÍSPEVKU
V prípade, že vaša žiadosť bola schválená, bude vám spolu s Oznámením splnenia podmienok doručený návrh zmluvy. Podpísanú zmluvu (ručne, alebo elektronicky) pošlete naspäť na adresu podateľne SAŽP, alebo prostredníctvom www.slovensko.sk
Uzatvorením (podpísaním) zmluvy sa „žiadateľ“ stane „prijímateľom“. Zmluva záväzne upraví vzťahy medzi obidvomi stranami tak, aby boli zrozumiteľne a jasne definované.
ZABEZPEČENIE ZDROJOV NA SPOLUFINANCOVANIE
Slovenská agentúra životného prostredia vstúpila do partnerského vzťahu s komerčnými bankami, ktoré prejavili záujem poskytovať finančné produkty na spoluúčasť pri obnove rodinného domu, ak jeho vlastník nemá na obnovu dostatok vlastných prostriedkov. Viac informácií nájdete TU
VÝBER DODÁVATEĽA PRÁC
S výberom zaškolených realizačných firiem Vám ochotne pomôžeme na našich pobočkách v sieti Stavmat Stavebniny. Adresy a kontakty na všetky naše predajne nájdete tu: Kontakt predajne | STAVMAT STAVEBNINY, s.r.o.
REALIZÁCIA PROJEKTU
Poskytnutie finančných prostriedkov mechanizmu v rámci tejto výzvy sa vzťahuje výlučne na stavebné práce, tovary a služby priamo súvisiace s realizáciou obnovy rodinného domu objednané najskôr 1. februára 2020.
DOKUMENTÁCIA POTVRDZUJÚCA ZREALIZOVANIE PROJEKTU
Pripravte si kompletnú dokumentáciu potvrdzujúcu realizáciu projektu a uchovajte ju minimálne 5 rokov od dátumu konečnej platby prostriedkov mechanizmu.
Požiadajte SAŽP o vyplatenie príspevku a predložte povinnú dokumentáciu.